מערכת כה מתוחכמת זקוקה לערכת אביזרים יוצאת מגדר הרגיל כדי לאפשר את מגוון התכונות שמובנות בה. אביזרים אלה הם ה-Personal Occupant Requirements Terminals ומכאן השם טכנולוגיית PORT. ערכת מסופי ה-PORT החדשה שלנו כוללת מגוון מפרטים שמקיפים חומרה פנימית מתוקננת. לכל שאיפה אדריכלית או דרישה פונקציונלית בנקודת מגע מסוימת, קיים מסוף PORT כדי לספק אותה.
טכנולוגיית PORT מספקת יותר פונקציונליות מכל מערכת מעליות בעבר, היא עשירה בתכונות והן מתפתחות באופן קבוע. בנוסף למתן אפשרות יעילה ביותר לשימוש בקבוצת מעליות, הנוסעים שהיא משרתת ייהנו מהאופן החלק שבו הם מובלים אל יעדם עם מספר עצירות ביניים מינימלי. בנוסף, תכונות האבטחה המובלעות בעיצוב מבטיחות שקט נפשי במהלך הנסיעה.
טכנולוגיית PORT מתבססת על ניסיון ייחודי של 30 שנה בשינדלר עם מערכת בשם Destination Control שמשפרת בצורה רדיקלית את יעילות ניהול התנועה של קבוצת מעליות.
בשנות ה-90 של המאה הקודמת גובה הבניינים התחיל להיות מוגבל על ידי מספר המעליות הנוספות שנדרשו כדי לספק שירות תקין. הייתה הבנה כללית בתעשייה שגישה על פיה הנוסעים יוכלו לרשום את היעד שלהם לפני הכניסה לתא תספק רמת שירות גבוהה יותר מקבוצה ספציפית של מעליות ותפתור את הבעיה. עם זאת, בפועל אף אחד בתעשייה לא היה מסוגל ליצור מערכת שמבוססת על הקונספט הזה. בשנת 1992, שינדלר השיקה את Miconic 10, מערכת ה-Destination Control המעשית הראשונה שגרמה למהפכה בשוק. בשנות ה-2000 המוקדמות נעשה ברור שבקרת יעד היא הדרך שבה צריך להתקדם, חברות אחרות הציעו מוצרים אך שינדלר הייתה כבר בדור השני של המערכת – ו-PORT היא מערכת מהדור השלישי!
כאשר נוסע מוסר ל-PORT את היעד שדרוש לו, בין אם באמצעות מסוף, כרטיס RFID או סמארטפון, המערכת מנתחת את כל הצירופים האפשריים של הדרכים בהן הנסיעה הזאת יכולה להתבצע, תוך התחשבות בכל הקריאות האחרות במערכת והפריסה הנוכחית של כל מעלית. בעזרת אלגוריתם מיוחד שמייצג שנות מחקר רבות, נקבעת ההקצאה האופטימלית ונמסרת לנוסע דרך המסוף או הטלפון. הם יכולים אז לעמוד מול דלת המעלית שהוקצתה, מוכנים להיכנס במהירות ולהיות מובלים עם מינימום עצירות ביניים לקומה שלהם.
אנחנו מאמינים ששילוח באמצעות טכנולוגיית PORT מייצג נקודת שיא של התעשייה כיום. עם זאת, אנחנו לא קופאים על שמרנו. כל שנה אנחנו מקבלים יותר נתונים מאלפי היחידות שאנו מפעילים ברחבי תבל בהן נעשה שימוש על ידי קבוצות המחקר שלנו כדי לשפר את הביצועים באופן תוספתי. אין לנו כל כוונה לאבד את ההובלה שלנו בביצועים מתוך לחץ!
ה-PORT משפר את חווית הנוסע בכל אספקט אפשרי. אנחנו רוצים שכל קשר עם המשתמשים שלנו יהיה כזה שייתן להם הרגשת ביטחון, נוחיות ונוחות. מרגע הכניסה לבניין ומבלי שיהיה עליהם לגעת במשטח כלשהו, הם מורשים לגשת לבניין, הולכים למעלית שלהם ומובלים במהירות לקומה שלהם. המטרה שלנו היא לעורר תחושה חזקה של רווחה והרגשה שהמערכת קיימת על מנת לספק להם שירות מותאם אישית.
אנחנו נלמד לאן הם בדרך כלל רוצים ללכת ברגע מסוים וננסה לחזות מראש את הצרכים שלהם. ננסה תמיד להקצות להם מעלית שאינה מלאה מדי ותגיע ליעדם ללא עצירות ביניים מרובות ומעל לכל אנחנו ננסה תמיד לעורר את התחושה שכל נסיעה שלהם נחשבת על ידי ה-PORT לבעלת חשיבות עליונה.